پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان
صفحه 1 از 1
پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان
هو الله العلي الأعلى
بسم الله الرحمان الرحيم
ياحضرت وجه الله
غرفه پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان(منه السلام واليه التسليم)
السلام عليكم ورحمة الله
عليرغم اينكه برنامه اصلي تالارها نشر مطالب آموزشي و بزوهشي بنياد مي باشد؛
ولى تالارهايي نيز براى طرح سؤالات علمي اعضاء؛ اختصاص داده شده است.
جهت بهره مندي بيشتر بر حسب حوزه هاى علمي كَوناكَون در بنياد حيات اعلى؛
اين تالارها بطور جداگانه و اختصاصي جهت هر رشته در نظر گرفته شده است
كه اين غرفه براى طرح پرسشهاي علمي درباره
حضرت وجه الله دوران امام زمان محمد بن الحسن المهدي (منه السلام واليه التسليم) تأسيس مي شود
به ترتيب و تدريج پرسشهاي رسيده و پاسخهاي آن در اين غرفه منتشر مي شود
البته سؤالات و اجوبه اى كه در موضوع كلي
امام شناسي يا مولاشناسي يا معرفت حضرات وجه الله (معصومين) عليهم السلام است
بطور جداكانه در اين غرفه منتشر شده است
viewtopic.php?f=150&t=196
موفق باشيد
والحمد لله رب العالمين
بسم الله الرحمان الرحيم
ياحضرت وجه الله
غرفه پاسخ به پرسشهاي علمي درباره حضرت وجه الله دوران امام زمان(منه السلام واليه التسليم)
السلام عليكم ورحمة الله
عليرغم اينكه برنامه اصلي تالارها نشر مطالب آموزشي و بزوهشي بنياد مي باشد؛
ولى تالارهايي نيز براى طرح سؤالات علمي اعضاء؛ اختصاص داده شده است.
جهت بهره مندي بيشتر بر حسب حوزه هاى علمي كَوناكَون در بنياد حيات اعلى؛
اين تالارها بطور جداگانه و اختصاصي جهت هر رشته در نظر گرفته شده است
كه اين غرفه براى طرح پرسشهاي علمي درباره
حضرت وجه الله دوران امام زمان محمد بن الحسن المهدي (منه السلام واليه التسليم) تأسيس مي شود
به ترتيب و تدريج پرسشهاي رسيده و پاسخهاي آن در اين غرفه منتشر مي شود
البته سؤالات و اجوبه اى كه در موضوع كلي
امام شناسي يا مولاشناسي يا معرفت حضرات وجه الله (معصومين) عليهم السلام است
بطور جداكانه در اين غرفه منتشر شده است
viewtopic.php?f=150&t=196
موفق باشيد
والحمد لله رب العالمين
najm150- تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08
مولاشناسي
سؤال: در مورد غيبت حضرت ولى عصر (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) كه گفته مى شود ايشان براى عدم معرفت مردم و عدم استفاده از اين منبع الهى ، از نظرها غائب شدند و تا مردم متنبّه نشوند، ظهور نخواهند كرد، آيا معرفت مردم در زمان ظهور ايشان كه دنيا را ظلم و جور فرا مى گيرد، از معرفت مردم نسبت به ايشان در قبل از غيبت و زمان ائمّه قبل (عليهم السلام) بيشتر مى باشد؟
جواب: قطعاً ميزان معرفت در ادوار متأخر كمّاً و كيفاً افزايش مى يابد و اين از بركات حضور وجود شريف حضرتش (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) در اين عالم مى باشد، و منظور از مردم همان گروه مؤمنين به حضرت است كه مرتبه صدق و معرفت ايشان در عصر ظهور بيش از عصر غيبت است. [شماره ثبت: (807) منبع: المسائل الإصفهانية]
جواب: قطعاً ميزان معرفت در ادوار متأخر كمّاً و كيفاً افزايش مى يابد و اين از بركات حضور وجود شريف حضرتش (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) در اين عالم مى باشد، و منظور از مردم همان گروه مؤمنين به حضرت است كه مرتبه صدق و معرفت ايشان در عصر ظهور بيش از عصر غيبت است. [شماره ثبت: (807) منبع: المسائل الإصفهانية]
najm150- تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08
مولاشناسي
سؤال: با توجه به اينكه بزرگان مى فرمايند اگر كسى اسم مدبّر خودش را بداند فرصت زيادى براى رسيدن به مقصود نمى خواهد چگونه مى توان به اسم مدبّر خودمان پى ببريم؟
جواب: من عبد الاسم دون المعنى فقد كفر؛ و ابتدا بايد از خودش و خودمان و خواهم و نمى خواهم دست بردارد.[شماره ثبت: (802) منبع: المسائل المشرقية]
جواب: من عبد الاسم دون المعنى فقد كفر؛ و ابتدا بايد از خودش و خودمان و خواهم و نمى خواهم دست بردارد.[شماره ثبت: (802) منبع: المسائل المشرقية]
najm150- تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08
مولاشناسي
سؤال: مراد از اين فقره شريفه: <اللّهمّ فصَلِّ على خاتمهم وقائمهم المستور عن عوالمهم> كه در اعمال نيمه شعبان آمده است، چيست؟
جواب: مي تواند مراد همين عوالم خلايق و جهانهاى ظاهره باشد؛ كه انتساب عوالم به ايشان به ضمير <هم>؛ يكى به جهت تناسب سجع جملات؛ و يكى هم بخاطر: انتساب همه عوالم به حضرات معصومين (عليهم السلام)؛ هم به لحاظ خلقت و هم به لحاظ بقاى آنست، و اين چنين نيست كه عالمى بديشان نسبت نداشته باشد، خلاصه يعنى اينكه: حضرتش مستور از عوالم خلايق است، چونكه در غيبت هستند. و مي تواند منظور عالم شخصي هر يك از حضرات معصومين (عليهم السلام) باشد؛ كه هر يك از ايشان پس از خفاى از عوالم ظاهره در عالمي ديگر متجلى مي شوند، و حضرت قايم آل محمّد بجهت بروز و تجلي فعلي شان در عوالم ظاهره؛ از اهل عوالم ديگر كه حضرات متجليند مستورند. [شماره ثبت: (822) منبع: المسائل المشرقية]
جواب: مي تواند مراد همين عوالم خلايق و جهانهاى ظاهره باشد؛ كه انتساب عوالم به ايشان به ضمير <هم>؛ يكى به جهت تناسب سجع جملات؛ و يكى هم بخاطر: انتساب همه عوالم به حضرات معصومين (عليهم السلام)؛ هم به لحاظ خلقت و هم به لحاظ بقاى آنست، و اين چنين نيست كه عالمى بديشان نسبت نداشته باشد، خلاصه يعنى اينكه: حضرتش مستور از عوالم خلايق است، چونكه در غيبت هستند. و مي تواند منظور عالم شخصي هر يك از حضرات معصومين (عليهم السلام) باشد؛ كه هر يك از ايشان پس از خفاى از عوالم ظاهره در عالمي ديگر متجلى مي شوند، و حضرت قايم آل محمّد بجهت بروز و تجلي فعلي شان در عوالم ظاهره؛ از اهل عوالم ديگر كه حضرات متجليند مستورند. [شماره ثبت: (822) منبع: المسائل المشرقية]
najm150- تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08
مواضيع مماثلة
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات: ياد مولا (منه السلام)
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره تقويم الهي
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات: طيبات
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات بوستان تلاوت
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات: علوم پاكزيستي
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره تقويم الهي
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات: طيبات
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات بوستان تلاوت
» پاسخ به پرسشهاي علمي درباره مرسولات: علوم پاكزيستي
صفحه 1 از 1
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد