احترام آثار مولى (منه السلام)

صفحه 1 از 2 1, 2  الصفحة التالية

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:44 pm

احترام آثار مولى (منه السلام)

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:45 pm

سؤال: الف: ادعيه اذن دخول هنگامى كه وارد شهرهايى كه مشاهد شريفه در آنها است، و همچنين ادعيه اى كه براى اذن دخول بر خود حضرات معصومين (عليهم السلام) وارد شده و در دسترس عموم نمى باشد. ب: نحوه وارد شدن و كيفيّت ورود كه از كدام قسمت بر حضرات وارد شويم را بيان بفرمائيد.

جواب: بهتر است كه از پايين پاى مبارك حضرات مقدّسه (عليهم السلام) در صورت امكان، به زيارت مشرف شوند و عمده در اذن دخول تحقق واقعى استيذان و بالنتيجه اذن يافتن مى باشد، لذا افراد زائر در درگاههاى مختلفه عتبات مقدّسه توقّفى ولو اجمالاً نموده؛ توجّه به مقام مولاي مورد زيارت و رفعت و جلالت او، و تذكرى به ذلّت خود و نقص آن، و اظهار شكر و حمد و ثناى الهى بر چنين توفيقى بنمايد، و كم كم تهيّؤ و آمادگى حضور مقدّس مقام ولايت را پيدا نمايد، و تا اذن نيافته داخل نشود، و پس از اذن داخل و به قدر آن باقى بماند، و آنچه از آداب و اذكار در كتب (ادعيه و زيارات و كتب حديث در باب زيارت مشاهد مشرفه) براى هر يك از معصومين (عليهم السلام) نقل شده است را، مي توان در ساير مشاهد با ملاحظه مقام حاضر استفاده نمود. [شمارة ثبت: (128) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:46 pm

سؤال: در دعاها و زيارات تكرار يك فقره خاص چه حكمى دارد؟ مثلاً در زيارت عاشورا (سلم لمن سالمكم وحرب لمن حاربكم) يا در دعاى كميل (يا من اسمه دواء وذكره شفاء).

جواب: مانعى نداشته در صورت تناسب، و مثل موارد فوق چه بسا رجحان داشته باشد. [شمارة ثبت: (129) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:47 pm

سؤال: معمولاً در مجالس ترحيم جزوات قرآن براي قرائت مى آورند آيا لازم است يك نفر تمام يك جزء را بخواند و يا اگر يك يا چند خط قرائت شد مانعي ندارد؟

جواب: لازم نيست. [شمارة ثبت: (166) منبع: المسائل الخراسانية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:48 pm

سؤال: خوابيدن در اتاقي كه قرآن يا تمثال مبارك حضرات معصومين (صلوات الله عليهم اجمعين) يا كتب حديث و تفسير وجود دارد چه حكمى دارد؟

جواب: در صورت عدم هتك حرمت آن مانعى ندارد. [شمارة ثبت: (143) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:49 pm

سؤال: حكم شنيدن، مطالعه كردن نام مبارك حضرت قائم (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) را بيان فرمائيد و اگر در كتاب مكرّر مطالعه شود ويا شنيده شود وظيفه چيست؟

جواب: در مقام ذكر موالى عظام (عليهم السلام) بايد متذكر حضرت ايشان شد، و قلباً توجّه به ساحت قدسيه نمود، و انجام هر تحيّت از ذكر لسانى و جوارحي و سجده (به شرايط آن) علامت توفيق و معرفت بنده مولاست. [شمارة ثبت: (145) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:50 pm

سؤال: آيا تغيير اسم افراد به اسامي مباركه يكي از معصومين (عليهم السلام) آداب خاصي دارد؟

جواب: با التفات به حرمت نام و نسبت حضرات (عليهم السلام) و سعى در رعايت آنچه شايسته تشبه به ايشان بوده؛ و اينكه در هر حال وى در مرتبه بندگى آن سروران است اقدام نمايد. [شمارة ثبت: (663) منبع: المسائل الإصفهانية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:51 pm

سؤال: از قديم الأيام در بين شيعه مصائب حضرت امام حسين (عليه السلام) خواندن، جزء مذهب شمرده مى شود و كتابهاي زياد نوشته شده مثل رياض الشهادة و روضة الذاكرين و مخزن البكاء رياض القدس و اسرار الشهادة دربندي و حزن المؤمنين و بيدل قزوينى جوهري، ما از اين كتابها ذكر مصائب مى كنيم مثل قصه عروسي حضرت قاسم و وداع ام ليلا با عليّ اكبر و رفتن جناب بي بي شهربانو به طهران و قصه گذاشتن يك دختر بيمار به اسم فاطمه در مدينه و نيز مراثي زبان حال براي بكاء مؤمنين آيا جواز دارد يا نه بيان فرمائيد.

جواب: اگر مطلب موهن به مقام اهل بيت (عليهم السلام) و مذهب حقه در آن نباشد، نقل آن از گذشتگان يا مؤلفين آن مانعي ندارد، چه اينكه اين تأليفات و نقلها از طريق مؤمنين بدست امروزيان رسيده، و تمام حقايق با جزئيات آن در كتب مشهوره ذكر نشده، لذا تا دليل قاطعي بر بطلان آن نيست جاي حمل به صحت وجود دارد. [شمارة ثبت: (160) منبع: المسائل الخراسانية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:53 pm

سؤال: نظر به اينكه احترام به اسماء مقدسه معصومين (عليهم السلام) بر مؤمنين واجب و لازم است آيا اسماء اشخاص كه تسميه آنان تبركاً با نام حضرات (عليهم السلام) بوده لازم الاحترام است. اعم از اسماء مركّبه مثل حسينعلي و غير مركبه مثل حسن و ...؟

جواب: هر چند مؤمنين تسميه فرزندان خويش را تيمّناً و تبرّكاً به اسامي مباركه مى نمايند و قصد و انگيزه شان در تسميه، تشبّه و تأسّي به حضرات (عليهم السلام) مى باشد ولى اسماء فرزندان ايشان تمامي احكام و لوازم اسامي مقدّسه را ندارد از قبيل رعايت طهارت و مانند آن، ولى خالى از احترام نيز نمى باشد؛ چه اينكه در مقام خطاب نبايد بصورت موهون خطاب شوند، و نبايد ملحق و مرادف به اوصاف و تعابير دنـيّه بشود و فرقي بين مركب و غير آن نيست. [شمارة ثبت: (170) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:54 pm

سؤال: چنانچه مستحضريد بعضاً بر روي پوسته مواد خوراكي اسماء شريفه حضرات معصومين (عليهم السلام) بطور نسبت ذكر گرديده است و در مسير حرم مطهر و خيابانها زير دست و پا ديده مى شود. تكليف، در صورت برخورد با اين موارد چيست؟ آيا كم يا زياد بودن موارد در تكليف مؤثر است يا خير؟

جواب: رعايت حرمت اسامي مباركه لازم است و هتك جايز نيست و در صورت هتك از سوي ديگري، رفع هتك فقط به شخص خاطي محدود نبوده و در صورت ترك و يا اهمال وي، ديگران بايد كه رفع هتك نمايند مگر به نحوي باشد كه مستلزم عسر و حرج باشد كه تكليفي در رفع و منع معسور از آن را ندارند. [شمارة ثبت: (171) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:56 pm

سؤال: تكليف در مورد مسكوكات مزيّن به نام اهلبيت (عليهم السلام) چيست؟ و قرار دادن آنها در جيب لباس چه حكمي دارد؟(جيبهاي پائين لباس)

جواب: اگر هتك حرمت نباشد مانعي ندارد. [شمارة ثبت: (172) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:56 pm

سؤال: آيا اسماء متبركه اي كه انسان همراه خود دارد؛ (اعم از حرز يا انگشتر و غيره) هنگام داخل شدن در دستشويي مي تواند همراه خود داشته باشد؟

جواب: در صورت حفظ از هتك و عدم اهانت آن اشكالى ندارد. [شمارة ثبت: (556) منبع: المسائل الإصفهانية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:57 pm

سؤال: نظر مبارك را در موارد زير لطف فرماييد: بهترين رقعه جهت عرض حاجت به ناحيه مقدسه چيست؟ عرض حاجت در ضمن آن چگونه است؟ آيا هنگام نوشتن يا پيش و بعد از آن مراعات شرايطي لازم است؟ چگونه به ناحيه مقدسه ارسال كرٌدد؟

جواب: تَوجَّه الى الله تعالى بالعُدّة والذّخيرة، للشّدائد والأمور العظيمة، بمحمَّد وعَليّ وآلهما الطيّبين الطّاهرين صلوات الله عليهم أجمعين، عمده در انگيزه: شدت اضطرار و بيچارگي رقعه نويس در ابتلاء، و معرفت او به اينكه؛ مخاطب رقعه تنها ملجأ و ملاذ اوست مي باشد، و در احاديث شريفه و مجامع آن از حضرات (عليهم السلام) نمونه هايي براي مضمون آن رقعه وارد شده است؛ و از جمله آنها پانزده نمونه در كتاب بحار الأنوار ج99 ص133 الى ص254 ذكر شده است، و هر چند اكتفاء به هر يك مجزي بوده، ولى از ميان آنها؛ آنكه مشتمل بر توجّه خطاب صريح به حضرت صاحب الأمر والعصر والزمان (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) است؛ مقدم مى باشد، و جمع بين مضامين آنها با تأليف آن اشمل خواهد بود، هر چند كه مهّم: اشتمال رقعه بر مفاد آن نمونه هاي مشار اليها است، نه عين فقرات آنها، و مفاد آن همان توجّه خطاب به ملجأ حقيقي، با اظهار معرفت تام و تمام به مولى (منه السلام)، در ضمن اعتراف به مذلت و عبوديت خود، همراه با اشاره به شدت حال و اضطرار، يا بيان تفصيلي مورد حاجت و ابتلاء (البته نه با نحو اطناب) مى باشد. و از آداب مذكوره در اين خصوص: نوشتن رقعه در كاغذ سفيد، و اينكه اگر مضمون مشتمل بر اسماء مباركه حضرات معصومين (عليهم السلام) بود آن اسماء را همه در يك سطر بنويسد، و در نوشتن و ارسال رقعه؛ با حال توجّه و توسّل و تضرّع و توبه باشد، و در توبه هم عقد و عزم جدّي بر ترك يكى از مساوى مبتلا به نمايد، و در هنگام ارسال رو به قبله باشد، و در هنگام ارسال؛ استعانت و استمداد به يكي از وكلاء و نوّاب و عمّال ناحيه مقدّسه (عجّل الله تعالى فرجه الشريف) بنمايد، مثل ذكر اسماء معروفين از گذشتگان، يا بنحو اجمال با اشاره به معاصرين و حاضرين ايشان نمايد. و طريق عام براي ارسال آن: گذاردن در مشاهد مقدّسه (ضرايح منوره)، و يا انداختن در آب باشد، چه در دريا يا نهر آب يا چاه آب پاك يا قنات آب يا گودال بزرگ آب (غدير)، و در صورتي كه از طريق انداختن در آب ارسال مى نمايد قبل از آن در گل پاك گذارد، و انداختن رقعه در آب به صورت پنهاني انجام گيرد، والاّ در صورت عدم دسترسي به آب آ ن را دفن نمايد و پنهان كند در زمين پاك، الى غير ذلك ممّا ورد في الأحاديث الشريفه. [شمارة ثبت: (181) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:58 pm

سؤال: بر اذان و قرآنِ ضبط صوت كه از بلندگو و يا راديو پخش مى شود، احكام خاص خود نظير اكتفاء به اذان پخش شده يا وجوب سجده، هرگاه آيه سجده پخش شد، جريان دارد يا نه؟

جواب: بله و حكم هر دو يكي است. [شمارة ثبت: (247) منبع: المسائل الحائريّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 2:59 pm

سؤال: نواري كه قرآن روي آن ضبط شده است از نظر وجوب احترام، لمس آن بدون وضو حكم خطّ قرآن را دارد؟

جواب: حكم مصحف مكتوب را دارد نه خط آن. [شمارة ثبت: (246) منبع: المسائل الحائريّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:00 pm

سؤال: هل يجوز لغير المسلمين دخول حرم السّيدة زينب (عليها السلام) في الشّام؟ وهل يجب نهيهم عن ذلك؟

جواب: اگر موجب وهن نباشد اشكالى ندارد و در صورت وهن و امكان منع بغير ترتب مفسده، اقدام لازم است. [شمارة ثبت: (348) منبع: المسائل الخراسانية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:01 pm

سؤال: رفتن شخص جنب به حرم ائمه اطهار (عليهم السلام) چه حكمي دارد؟ آيا حرم آنها حكم مسجد را دارد يا خير؟

جواب: جايز نيست، و حضرت مقدسه ايشان؛ اشرف از مسجد بلكه حقيقت مسجد است. [شمارة ثبت: (151) منبع: المسائل الخراسانية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:02 pm

سؤال: لو دار الامر بين زيارة النبي (صلى الله عليه وآله) وزيارة الامام الرضا (عليه السلام) فأيهما أفضل؟ وأكثر أجرا؟ [شمارة ثبت: (381) منبع: المسائل الغروية]
جواب: مما يوجب تفاوت الأجر والفضيلة في الزيارة؛ هو مبلغ معرفة الزائر وتوفيقه في تحققها منه أتم شرطا وأدبا، وكذلك الظروف التي تقع الزيارة فيها؛ ومنها غربة المشاهد وما يوجب العناء للزائرين؛ من صعوبة الوصول إليها أو استمرار المقام فيها، أو عدم حرية الزائر في أداء مناسكه، وهذا ربما تختلف بحسب الأعصار والأزمنة بل الأشخاص، ففي عصرنا ربّما يكون الفضل للمشهد المهدويّ والعسكريّ، ثم المشهد الفاطميّ (في بيتها في المسجد النبويّ)، ثم المشهد الولويّ (في البقيع)، ثم ساير المشاهد، فتتفاوت فضيلة الزيارة بمثل ذلك، وقد ورد في كلام خزنة الوحي (عليهم السلام) تفاوت الأجر لزيارة معصوم معين، بل فضيلة زيارة أحدهم على الآخر؛ فهذا كله لمثل هذه الأسباب، وممّا لا يخفى على العارف أنّ: كلهم نور واحد، والمشاهد المقدسة (من حرم الله وحرم رسوله والمعصومين (صلى الله عليه وآله)) كلها بيوت أذن الله ان ترفع ويذكر فيها اسمه. [شمارة ثبت: (379) منبع: المسائل الغروية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:02 pm

سؤال: آيا انسان مى تواند همه كارها را به نيت حضرات معصومين انجام دهد؟

جواب: انجام كليه اعمال صالحه با قصد تقرب، به نيابت حضرات مقدسه (عليهم السلام)، و يا بذل ثواب آن به محضر شريفشان، از توفيقات بزرگ الهيّه است. [شمارة ثبت: (848) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:03 pm

سؤال: پس از جمع آورى اسماء متبرّكه، آن را بايد چه كرد؟ آيا اگر اين اوراق متبرّكه مورد بازيافت قرار گيرد مورد اشكال است؟

جواب: دفن شود، يا در آب جاري بسيار، يا آب چاه پاك محو شود، و محو شدن شدن آن بوسيله دستگاه خمير كننده كاغذ مانعى ندارد. [شمارة ثبت: (850) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:04 pm

سؤال: آيا براى حضرت ابو الفضل و يا حضرت على اكبر و يا اصحاب مانند سلمان مى شود لقب (عليه السلام) به كار برد؟

جواب: خطاب سلام به همه مؤمنين جايز است، و بطريق أولى ؛ محترمين و مقدّسين و اولياى صغار و كبار (عليهم السلام). [شمارة ثبت: (851) منبع: المسائل القمّيّة]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:05 pm

سؤال: هل يجوز طلب الولد أو الرزق أو الحفظ والامان وغيرها... من المعصومين (عليهم السلام) مباشرة - لا لانهم يخلقون أو يرزقون وإنما لانهم الوسيلة إلى الله تعالى والشفعاء إليه بقضاء الحاجات ولانهم لايفعلون شيئا إلا بإذنه جل شأنه فهم يسألونه فيخلق ويسألونه فيرزق ، ولا ترد لهم مسألة أو دعاء لمنزلتهم منه جل شأنه ولولايتهم علينا ، وقد قال تعالى : وإبتغوا إليه الوسيلة؛ ويبتغون إلى ربهم الوسيلة؟

جواب: لا بأس بطلب الحوائج منهم مطلقا، فإنه لاحول ولا قوة إلا بالله العليّ العظيم. [شمارة ثبت: (474) منبع: المسائل الغروية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:06 pm

سؤال: هل يجوز شرعا تسمية الامام الحجة عجل الله تعالى فرجه الشريف بإسم الشريف الخاص في محفل من الناس ، أم أن الروايات المانعة من ذلك تعم زمان الغيبة الكبرى ؟

جواب: لا تعم تلك لزماننا هذا، ويجوز لما ورد من الناحية المقدسة الأمر بأدعية سمي فيها باسمه الشريف: محمّد. [شمارة ثبت: (470) منبع: المسائل الغروية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:07 pm

سؤال: هل يجوز إنشاء زيارة جديدة لاحد المعصومين (عليهم السلام) أو لمن استشهدوا لأجلهم؛ مستفاة كلماتها ومعانيها من أقوال المعصومين عليهم السلام؛ كيما تكون متداولة ومبذولة للجميع؟ وإن كان ذلك جائزا؛ فهل التأدب أمام مقامهم عليهم السلام وعدم الانشاء يكون أولى ، خصوصا وقد رويت عنهم (عليهم السلام) أدعية وزيارات وأذكار تستوعب كل مايبغيه الطالب؟

جواب: لا بأس به، وإن كان للمأثور ميّزة خاصة وفضيلة ممتازة، فإنّه لا يقاس بما جرى على لسانهم الشريف؛ كلام آخر. [شمارة ثبت: (471) منبع: المسائل الغروية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  najm150 في الثلاثاء مايو 12, 2009 3:10 pm

سؤال: ما حكم رمي الجرائد والمجلات في مكان الاوساخ علما أنها تحتوي على أسماء الله وعلى الآيات القرآنية الكريمة؟

جواب: لا يجوز ذلك. [شمارة ثبت: (466) منبع: المسائل الغروية]

najm150

تعداد پستها : 381
Join date : 2009-05-08

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

رد: احترام آثار مولى (منه السلام)

پست  محتوى إعلاني


محتوى إعلاني


بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

صفحه 1 از 2 1, 2  الصفحة التالية

مشاهده موضوع قبلي مشاهده موضوع بعدي بازگشت به بالاي صفحه


 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد